5 Eylül 2009 Cumartesi

Sokak Arası Futbolun Vazgeçilmez Tadı

Genellikle havaların ısınmasıyla başlayar ve kuralları yasal olmamasına rağmen heryerde geçerlidir. Önce arabaların çok geçmediği biryer seçiliri mahallenin çocukları sokağa dökülür. Maç başlamadan tartışmalar başlar önce aldım verdim yapılır, daha sonra kaleler tek bir kişi tarafından adımlanır ve kaleler kurulur. Artık herşey hazırdır takımın en iyi oyuncusu "sen şurda, sen şurda ben forvette oynayacağım" der ve maç için ilk hazırlıklar tamamlanır.
















Ana kurallardan biri de abanma yoktur. Enbüyük sorun ise direk problemidir taşlardan yapılan kalelerde direkler en büyük problemdir. Asıl enteresan olan direküstü diye tabir ettiğimiz olayda topun rakibe geçmesidir, madem direk üstü top niye rakipte diye hiçbirzaman birbirimize sormamışızdır. Bi de altın kurallar vardır ya kullanan alır ya da atan alır spor dediğimiz kazmalığın bedelini ödeyen arkadaş vardır.














Geride olan takımın etkili oyuncusu defansa geçer ben defansım geçi hepiniz ileri der, burda asıl amaç nedir hala çözülememiştir. Aslında sokak futbolunun çözülemeyen bir sürü kuralı vardır. Mesela üstten auta giden toplar hep kalecinin boyuna göre ayarlanır kalecisinin boyu kısa olan takım üstte giden bi topta " abi görmüyomusunuz taa nerden gitti". Frikiklerde tam bir muammadır 3 adım açılma kuralı değişmezdir rakip takım barajı 3 adım ileri kurar o 3 adamı sayarken mutlaka kavga çıkar..














Maçlar genellikle 5'de başlar 10'da biter. Eğerki fark varsa artık önde olan takım işi dalgaya vurur, gerideki takımda hırs yapar maç tam tamamlanamadan kavga sebebiyetiyle son bulur kavganın olmadığı bir maç yoktur ama ertesi gün aynı yerde buluşulur yeni takımlarla maçlar yapılır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder